pagetitle
Naše video

Naše video

Prohlédněte si naše video Locaboat.

PÉNICHETTE  ÉVOLUTION® E950

PÉNICHETTE ÉVOLUTION® E950

Počet osob: 4 až 4

Cena: 1610 až 2765 EUR

Třída: Standard

Pénichette Classic - P1106FB

Pénichette Classic - P1106FB

Počet osob: 5 až 7

Cena: 1120 až 2100 EUR

Třída: Economy

Pénichette Flying Bridge - P.1500FB

Pénichette Flying Bridge - P.1500FB

Počet osob: 8 až 12

Cena: 2975 až 4580 EUR

Třída: Premium

Pénichette Classic - P.935/W

Pénichette Classic - P.935/W

Počet osob: 3 až 5

Cena: 840 až 1715 EUR

Třída: Economy

Pénichette Classic - P1107/W

Pénichette Classic - P1107/W

Počet osob: 5 až 7

Cena: 1020 až 1970 EUR

Třída: Economy

Pénichette terrasse - P.1500R

Pénichette terrasse - P.1500R

Počet osob: 8 až 12

Cena: 2230 až 3500 EUR

Třída: Standard

Europa - Europa 700

Europa - Europa 700

Počet osob: 6 až 7

Cena: 2600 až 3990 EUR

Třída: Premium

Pénichette Flying Bridge - P.1020FB

Pénichette Flying Bridge - P.1020FB

Počet osob: 4 až 5

Cena: 1660 až 2770 EUR

Třída: Premium

SEDAN 1000/10/20

SEDAN 1000/10/20

Počet osob: 6 až 8

Cena: 1447 až 2411 EUR

Třída: Standard

GRAND CONFORT 1350/1350VIP

GRAND CONFORT 1350/1350VIP

Počet osob: 8 až 10

Cena: 2600 až 4000 EUR

Třída: Premium

SEDAN 1150

SEDAN 1150

Počet osob: 6 až 10

Cena: 1700 až 2600 EUR

Třída: Standard

Estivale OCTO Nicols

Estivale OCTO Nicols

Počet osob: 8 až 10

Cena: 2350 až 3600 EUR

Třída: Premium

Estivale DUO

Estivale DUO

Počet osob: 2 až 5

Cena: 1350 až 2100 EUR

Třída: Premium

NICOLS  Sedan PRIMO

NICOLS Sedan PRIMO

Počet osob: 2 až 4

Cena: 1350 až 2100 EUR

Třída: Premium

18.03.2014

Polsko: Divokou přírodou Mazurských jezer

Na severovýchodě Polska se rozprostírají Mazury - "Země tisíce jezer". Velká Mazurská jezera jsou rájem pro kapitány hausbótů.

MazuryOd severu na jih se zde na dělce kolem 120 km řadí jezera orámovaná borovicovými, březovými a dubovými lesy a propojena kanály a řekami. Největší jezero Sniadrwy má rozlohu 114 km2.

Velká Mazurská jezera představují soustavu 45 jezer o celkové ploše více 39000 ha. Jsou vzájemně propojena dvanácti kanály a 8 řekami a říčkami. Ale nejenom vodní říše, ale i Mazury jsou jedno z nejmalebnějších míst Evropy. Dřívější obyvatelé krajiny, mezi nimi také Prusové, po sobě zanechali stopy v podobě 2500 let starých kurhanů, staropruských hradišť, tajemných obětních oltářů a takzvaných kamenných bab z předkřesťanské doby. Na jejich pohanství doplatil např. druhý pražský biskup, svatý Vojtěch. Jako misionář zemřel mučednickou smrtí v roce 997 u jezera Družno.

Že dějiny neopomněly Mazury i ve středověku, o tom svědčí dnešní turistické atrakce. Mazursko bylo ve 13. stol evangelizováno řádem Německých rytířů, také pod vedením českého krále Přemysla Otakara II. Na kopcích kolem břehů se tyčí zříceniny tvrzí a mocných rytířských hradů Gizycko, Worgorzeno a Ryn.

U města Grunwald polsko-litevská vojska porazila v roce 1410 křižáky. I později ve Warmii a Mazurách vznikali zámky, paláce, renesanční a barokní budovy, opevnění, bunkry a pevnosti. Mnohé byly postaveny v meziválečném období, některé vznikly během 2. světové války, jako letiště ve Wilamowie, stanoviště německých pozemních jednotek v Mamerkach, stanoviště šéfa kanceláře Hitlera v Radziejach nebo stanoviště Himmlera v Pozadrzu. V samém severním cípu jezer se zase nachází někdejší hlavní stan Adolfa Hitlera, Vlčí doupě, kde byl 20. července 1944 spáchán neúspěšný atentát na vůdce třetí říše.

Mazurské kanály

Co dělá Mazury tak zajímavé jsou právě kanály, které z řady roztroušených jezer vytváří svébytný mikro-region. S nápadem propojit místní jezera pomocí umělých kanálů přišel již v roce 1379 Winrich von Kniprode.

Mazury Tento návrh si však musel na svou realizaci počkat více než 300 let. Teprve za vlády Friedricha II. došlo k realizaci plánů, které měly ulehčit dopravu zboží po vodních cestách a umožnit tak ekonomický rozvoj. V letech 1765-1772 vzniklo 5 nejdůležitějších kanálů. V dalších letech pak přibývaly další. V roce 1911 byla zahájena stavba nejdelšího z nich, Mazurského kanálu, který má délku 51,3 km a propojil jezera s řekou Pregel, ale měl spojovat Baltické moře s jezerem Mamry.

Pěknou, pět kilometrů dlouhou procházkou od jezera Przystań se dostaneme k nedokončenému zdymadlu a o devět set metrů dále k dalšímu. Za druhé světové války chtěli Němci stavbou propojení Mamry – Baltické moře umožnit proplutí válečných lodí na Mamry a zde vybudovat obrovské doky pro opravu vojenských lodí. V okolí obce Mamerky je možno spatřit spoustu betonových bunkrů, které byly součástí těchto plánů. Po válce význam vodních cest upadal.

Mikolajky, městečko s asi čtyřmi tisíci obyvateli, leží v úžině u jezera Sniardwi. Je bezesporu jedno z nejhezčích mazurských městeček s historickými stavbami z 18. a 19. století. Zde se nachází také naše základna. Odsuď se vyplouvá na jezero Sniardwy/Šňardvy nebo na jezero Luknajno, kde je největší rezervace divokých labutí v Evropě. Poblíž se nachází také chráněná krajinná oblast Mazurski Park Krajobrazowy s přírodní (a ornitologickou) rezervací.

Mazury lákají stejnou mírou lodivody i zájemce o přírodu. Region je bohatý zejména na ptactvo, pro které zde existuje řada rezervací (známý je např. ostrov kormoránů). Rozsáhlý region je rájem pro milovníky přírody: jsou zde divoké kachny, rysi, jeleni, vlci, divočáci a bobříci. Unikátní je také setkání s divokými koňmi "Tarpany“, kteří jsou v Evropě ojedinělými.

Hrad v Rynu má dlouhou a poutavou historii. Postaven v 15. století byl sídlem křižáckého komtura (Rhein). Také základy města Gizycko mezi jezeremi Kisajno a Niegocin položili v roce 1340 křižáci, kteří zde vybudovali proti litevským nájezdům pevnost Loetzen. Již v meziválečním období bylo město Loetzen mezinárodním lázeňkým střediskem. O tom svědčí i dnes kavárny, restaurace, hotely a penzionáty. K pozoruhodnostem města patří ruční otočný most přes Luczanski kanál (postaven ve druhé polovině 19. století, jeden ze dvou svého druhu v Evropě) a pevnost Boyen mezi jezery Kisajno a Niegocin.

Tvrz Boyen, vybudovaná v letech 1844-1856, připomíná pohnutou minulost našich sousedů a je jednou z nejlépe zachovalých památek obranné architektury 19. století v Polsku.

MazuryNa severních březích jezera Mamry leží malé městečko Wengorzewo. Průzračná řeka Wengorapa a Wengorzewský kanál jej spojují s dalšími jezery. Z původně křižácké tvrzi zbudované v 14. století jenom 20 km od dnešní ruské hranice vzniklo o dvě století později město. Je to velmi příjemné místo k zakotvení. Turisté navštěvují zdejší křižácký zámek, kostel Sv. Petra a Pavla s oltářem z roku 1652 a s velmi starými varhany. V centru města je vidět staré kamenné domy z přelomu 19. a 20. století. K zajímavostem patří také Muzeum lidového umění a etnografický park. V dílnách uměleckých řemeslníků lze obdivovat jejich zručnost při výrobě keramiky, tkalcovských výrobků, krajek, výšivek nebo kovotepných předmětů. Nedaleko města je pláž Ogonky. Vetšina jezer má písčité dno a pozvolný přístup do vody a je oblíbeným místem ke koupání. Jezera s čistou vodou dělají na návštěvníky větší dojem než studené Baltské moře.

Pisz, dnes město s asi devatenácti tisíci obyvateli, obklopeno lesy a vřesovišti, je jižní bránou do Mazur. Bylo založeno v roce 1367 (Johannisburg) a zažilo svůj rozkvět v 15. století jako křižovatka na obchodní cestě z jihu do Gdanska a mezi řekami Narew a Wisła. K pozoruhodnostem města patří ruiny starého hradu, hrázděný kostel, radnice v jednoduchém novogotickém stylu a několik měšťanských domů.

Mazursko má dlouhou turistickou tradici. Již ve 20. letech minulého století do tehdy německého Východního Pruska jezdili lidé trávit dovolenou u vody, rybařit, koupat se a lovit, podnikat plavbu po nesčetných vodních stezkách a obdivovat přitom nebývalou krásu tohoto regionu. A také dnes Mazury skýtají nepřeberné možnosti trávení odpočinku na vodě, v lesích či při návštěvách křižáckých hradů a paláců. Svůj půvab mají také přístavní městečka.

Rybaření 

Bohaté úlovky nabízejí jezera rybářům. V jezeře Śniardwy, které je největším v Polsku, lze chytat úhoře, kapra i lososa.

Mazury

Cyklostezky a pěší trasy, vedou Mazurským krajinným parkem, rezervací volavky šedé přes rezervaci labutí bílých na jezeře Lukajno. Velké množství ptactva je možno pozorovat v rezervacích na jezeře Kisajno a na ostrovech jezera Nidzkého. po dohodě s ochranáři lze navštívit ostrov racků, kde jsou hnízda na každém kroku. K vidění je i ostrov kormoránů a volavek a za shlédnutí jistě stojí i Mazurský Eden s velkým množstvím dřevořezeb a vikingských lodí. Jedinečnou přírodou a hlubokými lesy mezi jezery vedou cyklostezky. Tato trochu zapomenutá oblast severovýchodního Polska je ideálním místem pro pohodovou cykloturistiku. Jede se stále téměř po rovině, po nefrekventovaných silničkách a cestách a přes Wigerský národní park. A nezapomeňme na prohlídku přístavních měst s možností nákupu jak potravin, tak upomínkových předmětů.

Další turistickou atrakcí je úzkokolejka v Elku z r. 1913. Parní lokomotiva vás zavede do zajímavých dějin Mazur a pohraničí, kde se setkávaly různé národnostní a kulturní prvky. Kdo chce poznat místní kulturu, měl by strávit den v některém z kempů, kde se večer u ohně scházejí obyvatelé srostlí s vodou. Možná nebude snadné rozumět historkám o kapitánech a námořnících, které vypráví, ale pochopit "szanty", folkové písně, jejichž náplní je voda, plachetnice, jezera a samozřejmě láska, je zato podstatně snadnější.



« Zpět na hlavní stranu

Rychlý kontakt

HAUSBOAT CHARTER EUROPA

ZASLAT EMAIL mail

Tel.: +420 777 024 399

Dotaz na loď